søndag 20. mars 2016

En helg for plantene

Jeg vil jo helst ha planter over alt så på fredag kjøpte jeg endelig en fin en til å ha på kjøkkenet. Det er en monstera og det er den dere ser på bildet over. Jeg håper den skal vokse seg stor, vill og vakker på vårt kjøkken. 
Og så kom jo påsken og man måtte ha påskeliljer! Jeg syns at disse blomstene er det beste med hele påsken! Så da fikk de stå å være fine i stua.
Også har både tomatplantene, artisjokkplantene, stokkrosene og chiliplantene fått lov til å komme ut på verandaen i frisk luft for første gang i sitt liv idag. Det var så varmt og solrikt der så det gikk bra (heldigvis)! Jeg tok et bilde av det, men det ble crap så jeg har ikke lyst til å vise det til dere. Nå er de selvfølgelig trygt inne i varmen igjen og sover (?) så søtt i vinduskarmen. Sover egentlig planter? Det vet jeg ikke. Det burde jeg finne ut av. 
På lørdag oppdaget jeg en fin blogg som handler mest om å gjøre om møbler selv, men som også handler litt om planter. Du finner den her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar